Aanmelden Nordic Walking

Wordt Nordic Wandelen ook uw sport?
Nordic Walking is voor iedereen die aan zijn of haar fitheid wil werken een geweldige activiteit.

Klik op uw keuze om aan te melden voor:

• een clinic Nordic Walking
    Een clinic is een introductie of kennismakingsles van ongeveer één uur. Het is een “doe-les”. Dat wil dus zeggen dat u flink aan de slag gaat. Heel beknopt worden de basistechnieken aangereikt en een paar essentiële lichaamsoefeningen gedaan. Zo ervaart u meteen hoeveel van uw spieren betrokken zijn bij de weliswaar logische, maar toch lastige bewegingen van het Nordic Wandelen. Van uw schouder tot uw tenen, alles komt aan bod. Vandaar dat hier ook sprake is van SPORT en niet van een kunstje. Nordic Wandelen is inspanning door ontspanning en andersom.
  • een cursus Nordic Walking
    Een cursus is een serie lessen waarin de diverse onderdelen van de Nordic Wandeltechniek aan bod komen. Hoewel er sprake is van een complexe totaalbeweging wordt in een cursus deze beweging in stukken verdeeld. Zo ligt het accent elke week op een ander aspect waarbij heel duidelijk een voortgaande lijn wordt aangehouden. Juiste stokhantering, stokplaatsing, de zwaai- en strekbewegingen, het zijn slechts enkele van de zaken die absoluut vereist zijn om tot echt Nordic Wandelen te komen. Immers, de populariteit van de sport is deels te danken aan het laten bewegen van het hele lichaam en aan de calorieverbranding. Dat wordt alleen maar bereikt bij het goed beheersen van alle onderdelen. Naast de techniek van het wandelen wordt tijdens de cursus ook flink gewerkt aan het verbeteren van de algehele lichaamsconditie. Veel verschillende oefeningen zorgen ervoor dat boven- midden- en onderlichaam aanzienlijk soepeler worden. Zo wordt het Nordic Wandelen gemakkelijker en daardoor ook direct een stuk leuker. Dat is immers minstens zo belangrijk!