Beweeg Mee

Start nu met dit unieke bewegingsconcept.
Per 1 mei kunt u zich weer aanmelden. Dit is eenvoudig. Stuur een e-mail naar info@sportwandelschool.nl of klik op aanmeldformulier

Nordic Walking en Sportief Wandelen voor mensen met een beperking. Op meer dan 25 plaatsen in Noord Holland (scrol naar onder voor de lijst met locaties)
Onderaan deze site staat het schema van de startlokaties.

Voor wie?
Beweeg mee is een bewegingstraject voor mensen, die om wat voor redenen dan ook niet mee kunnen doen en vaak aan de kant staan bij reguliere trainingen. Beweeg mee is gestart als een project met een tijdsduur van 2 jaar, om deelnemers niet alleen te stimuleren om te gaan bewegen, maar ook te stimuleren om te blijven bewegen. Nu gaat Beweeg mee haar 10e jaar in.

Sportief Wandelen – Nordic Walking
Sportief Wandelen en Nordic Walking zijn twee uiterst effectieve, gezondheid bevorderende manieren van bewegen. De techniek van het bewegen bij wandelen hoeft niet door langdurige training geleerd te worden. Het is een activiteit die dagelijks verricht kan worden en die voldoet aan de eis, die aan duursport gesteld wordt. Nordic Walking vergt enige tijd om de specifieke techniek onder de knie te krijgen.
Allebei de wandelvormen zijn bijzonder geschikt als sport voor mensen met een beperking, voor ongetrainde personen, of voor mensen die lange tijd inactief zijn geweest of te zwaar zijn. Het is een goede mogelijkheid hen om hun uithoudingsvermogen te verbeteren of te onderhouden. Aangezien de belasting voor gewrichten, pezen, banden en de wervelkolom aanzienlijk kleiner is dan bijvoorbeeld bij joggen, heeft wandelen ook een belangrijke plaats in de revalidatie gekregen. Wanneer een deelnemer zijn fitheid wil verbeteren, dan is wandelen zeer geschikt, omdat het conditie- en coördinatie niveau om te starten met wandelen minimaal is.

Groepsverband
Er wordt buiten in groepsverband gewandeld, onder begeleiding van opgeleide instructeurs met de vereiste bijscholing voor deelnemers met een beperking. Door deel te nemen aan de wandeltrainingen wordt niet alleen gewerkt aan het verbeteren van de fitheid en conditie, maar juist het buiten zijn in de frisse lucht en het samenzijn met anderen heeft een positieve invloed op het gevoel van welbevinden.

Begeleiding
Onder begeleiding van trainers speciaal voor dit doel opgeleid.

De Knop omdraaien
Negatieve bijeffecten van het niet bewegen door beperkingen kunnen bestreden worden door (hoe moeilijk het ook is) de knop om te draaien en op eigen niveau te gaan WANDELEN. Juist voor mensen met een beperking is rustig bewegen een must. In groepsverband is de motivatie om te gaan groter.

Eigen bijdrage
De eigen bijdrage aan het project Beweeg mee bedraagt € 48,00 p.p. per 3 maanden. Dit is omgerekend € 17,00 per maand. Huur wandelpoles € 15,00 per 3 maanden.

Aanmelding
Voor aanmelding aan Beweeg…Mee…!!! Klikt u op aanmeldformulier en volgt het digitale aanmeldprocedure.
Per e-mail info@sportwandelschool.nl
Per Telefoon: 0229-239447

PlaatsDagTijdLocatieAdres
Alkmaarelke vrijdag10:15Zwembad de HoutSportlaan 2