Cursus Nordic Walking

nordic_walking_school

foto uit 2003. genomen tijdens het begin van de 6 jaar durende hype in het Geestmerambacht. (Noordzijde)

Cursus Nordic Walking

Bergen – Hoogkarspel – Hoorn – Schoorl

Onderaan deze pagina staan tijden en locaties van de cursussen. (Scroll naar beneden)

Een cursus is een serie lessen waarin de diverse onderdelen van de Nordic Wandeltechniek aan bod komen. Hoewel er sprake is van een complexe totaalbeweging wordt in een cursus deze beweging in stukken verdeeld. Zo ligt het accent elke week op een ander aspect waarbij heel duidelijk een voortgaande lijn wordt aangehouden. Juiste stokhantering, stokplaatsing, de zwaai- en strekbewegingen, het zijn slechts enkele van de zaken die absoluut vereist zijn om tot echt Nordic Wandelen te komen. Immers, de populariteit van de sport is deels te danken aan het laten bewegen van het hele lichaam en aan de calorieverbranding. Dat wordt alleen maar bereikt bij het goed beheersen van alle onderdelen.

Naast de techniek van het wandelen wordt tijdens de cursus ook flink gewerkt aan het verbeteren van de algehele lichaamsconditie. Veel verschillende oefeningen zorgen ervoor dat boven- midden- en onderlichaam aanzienlijk soepeler worden. Zo wordt het Nordic Wandelen gemakkelijker en daardoor ook direct een stuk leuker. Dat is immers minstens zo belangrijk!

De cursus bestaat uit 6 lessen
Kosten cursus: € 90,- p.p. voor zes lessen (inclusief wandelpoles)

Cursussen in Noord-Holland-Noord
Hieronder staat een overzicht waar en wanneer de cursussen Nordic Walking gegeven worden.

PlaatsDagTijdLocatieAdres
Heiloovrijdag
aanvraag
11.15Heiloo
Nijenburg
Nijenburgerweg, 1e P vanaf Kennemerstraatweg
Amsterdamvrijdag op
aanvraag
09.15Restaurant VondeltuinVondelpark 7
1075 VR Amsterdam
Andijk/W’hoofdinsdag op aanvraag09.00KoopmanspolderVooroever – Kagerbos
Wervershoof
Bergendonderdag op aanvraag10.45DuinvermaakBreelaan 132 1861 GH Bergen
Bovenkarspelvrijdag11.30StreekbosVeilingweg 21
1611 BN Bovenkarspel
Hoornzondag 3 sept.08.45P. tv de HulkDwaalpark 2 1622 KZ  Hoorn
Schoorlzaterdags op aanvraag08.30Grasveld Jeu de BoullesGratis parkeren op Molenweg 11, 1871CD tegenover de basisschool.

Je kunt je aanmelden via e-mail info@sportwandelschool.nl per telefoon 0229-239447 of via onderstaand aanmeldformulier (na invullen druk op verzenden, u krijgt een bevestigingsmail op het door u ingevulde email adres).