6-dgse Lee-Eisleck Trail Luxemburg deel 1: Zondag 28 mei t/m Vrijdag 2 juni 2023

Deze reis is vol.

Eerste deel van de Eisleck-Trail

4 Dagen wandelen over de Lee Trail en de Eislek Trail”.

Noordelijker in Luxemburg kun je 52 kilometer in drie etappes heerlijk wandelen op de nieuwe Escapardenne Lee Trail.
De Lee Trail loopt in Luxemburg van Ettelbrück naar Kautenbach door de Ösling, Ook wel Eisleck genoemd. (53 km)
De Eisleck Trail loopt van Kautenbach naar La-Roche-en-Ardenne in België, door een schitterend deel van de Ardennen. (106 km)
Opgeteld 159 km. De sportwandelschool biedt twee reizen aan om zo de Eisleck Trail in twee periodes te kunnen lopen.
Een 6 daagse in het voorjaar en een in het najaar.

Een nieuwe lange-afstand-wandelpad, dat het Groothertogdom Luxemburg verbindt met de Waalse provincie Luxemburg.
Grensoverschrijdend dus en niet alleen letterlijk!
Dit is het eerste wandelpad in de Benelux, dat werd ontworpen volgens de strenge Europese normen voor een ‘Leading Quality Trail’.
Terecht werd de Escap Ardenne Eislek Trail dan ook bekroond met dat Europese label bij de opening eind 2012, dit werd verlengd in 2015.

In 2022 hebben we met 6 deelnemers positieve ervaringen opgedaan en hebben besloten deze reis weer aan te bieden.

Bus

Naast de heen- en terugreis, is de bus dagelijks inzetbaar om ons deelnemers van het Hotel naar de start te brengen van de verschillende etappes. Na de wandeletappe in de middag worden we weer terug naar het hotel gebracht.

Deel 1
6 daagse Busreis

Datum:           28 mei t/m 2 juni 2023
Reissom:        € 675,00 per persoon
Toeslag:         €   95,00 per persoon overnachten alléén op de kamer.
Hotel:             Hotel Kautenbach in Kautenbach.  inclusief 5x Hotel + HP. Exclusief lunchpakket.
Begeleid:       Door 2 Nederlandstalige gidsen.
Busreis:          Nederland – Kautenbach visa versa met de dagelijkse transfers.
Aantal dln:     Minimaal 16 deelnemers – maximaal 20 deelnemers.
Reisdatum:    28 mei t/m 2 juni 2022  (zondag t/m vrijdag)
Opstappen:   Hoorn-A’dam-Utrecht-Breda-Nederweert.

4 Etappes

Zondag 28 mei:            Heenreis Nederland – Kautenbach
Maandag 29 mei:         1e  Etappe Ettelbrück – Bourscheid (17,6 km)
Dinsdag 30 mei:           2e  Etappe Bourscheid – Hoscheid (19 km)
Woensdag 31 mei:       3e  Etappe Hoscheid  – Kautenbach (15 km)
Donderdag 1 juni:        4e  Etappe Kautenbach – Clervaux (22,5 km)
Vrijdag 2 juni:               Terugreis naar Nederland.

Inschrijfformulier
U kunt het inschrijfformulier uitprinten. Downlowd het hier.

Deel 2 staat in het linkermenu onder de maand september

Foto’snoordelijker in Luxemburg kun je 52 kilometer in drie etappes heerlijk wandelen op de nieuwe Escapardenne Lee Trail.

Le Herou in Nadrin
Le Herou in Nadrin (boven)                                                              Lei (Lee) gesteente / Lee Trail  (onder)

foto route Lee lee trail

Gepubliceerd inGeen categorie