Hem-Venhuizen

Woensdag’s om 08.45 uur
Verzamelen voor het dorpshuis t Centrum
Twijver 66, 1606 BW Venhuizen

Wandel Bootcamp nu ook in Venhuizen en Hem.
Voor mensen tussen de 35 – 55 jaar. Bent u fit en “wat ouder” dan kan u ook aansluiten. In plaats van hardlopen wordt er bij Wandel-Bootcamp in een stevig tempo sportief gewandeld. In de actieve pauzes worden spierversterkende oefeningen aangeboden.
Venhuizen – Hem
De eerste training staat dit voorjaar gepland op woensdag 17 maart. In eerste instantie op de woensdagmorgen tussen 08.45 – 10.00 uur. Verzamelen voor het Dorpshuis. Meld je aan via de e-mail: info@sportwandelschool.nl of bel naar 0229-239447.
Naadloos.
De activiteit Wandel Bootcamp sluit naadloos aan op het advies van de gezondheidsraad, want naast een uur stevig doorstappen, worden er in vijf actieve pauzes, spierversterkende oefeningen gedaan. Deze oefeningen zorgen voor meer kracht, wat nou eenmaal afneemt bij het ouder worden.
Beweegrichtlijnen-Gezondheidsraad.
Volgens deze nieuwe beweegrichtlijnen zouden volwassenen wekelijks ten minste twee en een half uur matig intensief moeten bewegen. Ook worden spier- en botversterkende activiteiten aanbevolen. Dit alles verlaagt het risico op chronische ziekten als diabetes en, hart- en vaatziekten, en depressieve symptomen en, bij ouderen, botbreuken. De Gezondheidsraad adviseert de minister van VWS om te stimuleren dat mensen blijvend meer bewegen en minder stilzitten. https://www.gezondheidsraad.nl/nl/taak-werkwijze/werkterrein/preventie/beweegrichtlijnen-2017.
Nordic Walking cursus.
Op de donderdag om 10.00 uur kunt u op afspraak een proeftraining training Nordic Walking volgen in het streekbos in Bovenkarspel. Verzamelen op de Parkeerplaats van het Streekbospaviljoen “IJgenweis”.
Sportwandelschool.
Meer informatie over de activiteiten van de Sportwandelschool, vindt u op de website www.sportwandelschool.nl. Ook organiseert de School leuke wandelreisjes naar Luxemburg en de Eifel, maar ook wandelevenementen zoals de wandel4daagse in Luxemburg en Schoorl.
Wilt u ook meedoen? Meldt u zich gerust aan. Tel: 0229-239447 of per mail: info@sportwandelschool.nl.