Uit de Wandelgangen

beweeg mee

 

Hoorn 7 mei 2020


Beste leden en geïnteresseerden
,

Hoera….           De vlag kan uit…..

We mogen weer in groepsverband trainen onder voorwaarden.

De Sportwandelschool start volgende week weer met wandelen en heeft onderstaand protocol ontwikkeld.

Dus op 11 mei en de dagen erna gaan alle trainingen van de Sportwandelschool weer van start.
Het bestuur, de administratie en namens de trainers danken wij alle leden die lid zijn gebleven voor hun solidariteit en begrip. Tevens delen wij u mede dat de contributie / abonnementsgeld pas per 1 juni weer in zal gaan.
Twijfel niet en kom weer naar de eerstvolgende training.

In de bijlage (en onderaan deze e-mail) staat een protocol waaraan iedereen zich dient te houden.

Wandelen in tijden van crisis …

Het ommetje rondom het huis was leuk, maar na twintig varianten op dat blokje om, lonkt nu toch het avontuur. We zullen de hotspots nog wel even moeten mijden, maar de plekken en plaatsen waar de wandelgroepen van de sportwandelschool wandelen zijn goedgekeurd en prima te doen.

PROTOCOL

Wandelen in de 1,5 meter samenleving

Sportaanbieders zijn bezig met een gefaseerde en verantwoorde openstelling van de faciliteiten.

Naast de 1,5 meter maatregel zal de sport elke nieuwe stap baseren op de geldende adviezen van

het RIVM in samenhang met de maatregelen van de overheid. We vragen onze deelnemers de

richtlijnen uit dit protocol strak op te volgen in het belang van de volksgezondheid.

De wetenschap ondersteunt dat regelmatige lichaamsbeweging goed is voor zowel de fysieke als

mentale gezondheid. Daarnaast is voor volwassenen lichaamsbeweging essentieel voor een optimale

gezond “oud” zijn. Wij zetten ons daarom in om de sport weer op een verantwoorde wijze te

heropenen. Kernpunt hierin is dat de veiligheid en gezondheid van iedere deelnemer, vrijwilliger en trainer gewaarborgd is.

Wij kijken vanuit dat oogpunt intensief naar de mogelijkheden, die er binnen de maatregelen worden geboden en willen onze

vereniging met dit protocol ondersteunen in het aanbieden van een verantwoorde wandeltraining.

  • Social distancing vormt hierin de basis: zorgen voor een veilige afstand van ten minste 1,5 meter en zorgen dat er geen fysiek contact plaatsvindt.
  • Daarnaast worden aanvullende hygiënemaatregelen getroffen en wordt de bezoekersstroom strak gereguleerd.

Uitgangspunten aan de basis van social distancing buiten in de trainingslocaties zijn:

  1. Het creëren van een veilige omgeving voor alle wandelaars/trainers.
  2. De mogelijkheid bieden voor het beoefenen van de wandelsport.
  3. Het mogelijk maken van het naleven van de 1,5 meter maatregel.
  4. Het voorkomen van rechtstreeks fysiek contact. Bedoeld dan wel onbedoeld.
  5. Aanvullende hygiënemaatregelen.

Veiligheid- en hygiëneregels voor iedereen:

 Blijf thuis als je een van de volgende (ook milde!) symptomen hebt: neusverkoudheid,

loopneus, niezen, keelpijn, hoest, benauwdheid of koorts.

 Houd 1,5 meter afstand van iedere andere persoon buiten jouw huishouden (uitzondering

voor kinderen tot en met 12 jaar).

 Blijf thuis als iemand in jouw huishouden koorts (vanaf de 38C°) en/of benauwdheidsklachten

heeft. Als iedereen 24 uur geen klachten heeft, mag je weer sporten.

 Blijf thuis als iemand in jouw huishouden positief getest is op het coronavirus (COVID19).
Omdat je tot 14 dagen na het laatste contact met deze persoon nog ziek kunt worden, moet je thuis blijven tot 14 dagen na het laatste contact.

 Hoest en nies in je elleboog en gebruik papieren zakdoekjes.

 Ga voordat je naar de club vertrekt, thuis naar het toilet.

 Was voorafgaand aan je training je handen met zeep of desinfectans, minimaal 20 seconden.

 Was de handen met zeep of desinfectans als je handen vuil zijn; na het aanraken van

objecten waar veel mensen aanzitten (bijvoorbeeld deurknoppen); na een toiletbezoek; na

hoesten, niezen in de handen; na het snuiten van de neus.

 Vermijd het aanraken van je gezicht.

 Schud geen handen.

Socrates

Ga weer wandelen en Blijf wandelen, want wandelen is het beste medicijn zei Socrates.

In de Klassieke Oudheid werd hier al mee geëxperimenteerd door een filosoof uit Athene: Socrates.
Socrates nam zijn toehoorders mee uit wandelen langs de galerijen van het stadsplein.
Al wandelend, staand dus, zorgde Socrates er voor – door wat nu ‘motiverende gespreksvoering’ zou heten – dat zijn toehoorders tot het inzicht kwamen dat zij een of andere zaak anders moesten aanpakken dan zij tot dan toe hadden gedaan.

Alle wandeltijden staan onder rooster op de website.

http://www.sportwandelschool.nl/sportief-wandelen/

Met vriendelijke groeten en blijf gezond!

 

Het bestuur

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

——————————————

 

De Wandel4daagse Luxemburg en van Haarlem zijn geannuleerd vanwege de maatregelen betreffende het Corona virus.

ook is het Wandelweekend naar de Eifel in april is geannuleerd vanwege de maatregelen betreffende het Corona virus.

 

———————————

De laatste nieuwtjes.

Theo Peerdeman gaat weer naar de wandel4daagse van Limburg (de Heuvelland4daagse). Dit jaar gaat Theo met de trein. Via de Sportwandelschool kunt u zich opgeven. Kijk in het linkermenu onder reizen en 5 daagse heuvelland 4daagse.

Er zijn nog meer reisjes te boeken.. Onder andere een weekend reis naar de Lieser. Veel wandelbootcampers schrijven daar voor in, omdat er enkele steile hellingen zijn te schechten.

En de Tocht om de Noord. zie in menu

———————————————————-

 

5 daagse busreis naar Schoorl om mee te doen aan de
3e w
andel4daagse “Schoorlse Duinen”

Met opstapplaatsen in de provincies Limburg, Brabant en Utrecht.
U kunt nu boeken voor deze 5daagse bus-hotel reis om aan de
wandel4daagse deel te nemen.
€ 450,00 pp. incl. 4 overnachtingen Hotel+hp met busreis v.v.
Download het informatie en aanmeldformulier.

Start op maandag 21 t/m donderdag 24 oktober.
De wandel4daagse valt in de Herfstvakantie van het noorden.

————————————————————————

In het linker menu onder reizen

Tocht om de Noord.

Wandelen in het Zwarte Woud.

Wandelen langs de Wilden Endert.

 

————————————————————————–

 

http://www.sportwandelschool.nl/wordpress/wp-content/uploads/2015/09/Nieuwsbrief-zomer-najaar-2019-kleur.pdf