Training Nordic Walking

nordic_walking_school

Alle trainingen Nordic Walking staan vermeld onder rooster (in het menu aan de linkerzijde)

Nordic Wandelen is voor iedereen die aan zijn of haar fitheid wil werken de ideale trainingsactiviteit. Of je nu je conditie wilt verbeteren of allen maar wilt behouden, Nordic Wandelen is altijd goed voor je lichaam. Belangrijkste is dat je regelmatig, veilig en doelgericht traint.

Een cursus waarin de juiste techniek wordt overgebracht, is niet alleen leuk, maar stimuleert om regelmatig in een groep te trainen. Na het afsluiten van de cursus, zo heeft de ervaring geleerd, ontstaat er vaak een gat. Mensen zijn in het begin meestal erg enthousiast om er mee door te gaan, maar missen vaak de “wandelstok achter de deur”! Per slot van rekening heeft deelname aan een cursus een soort dwingend karakter omdat verwacht wordt dat je aanwezig bent. Het is dan ook niet verwonderlijk dat veel Nordic Walkers regelmatig onder competente begeleiding door willen gaan.

Om die “stok” te laten blijven bestaan en ook zeker om de tijdens de cursus opgebouwde contacten te kunnen laten voortduren en verder uit te bouwen, organiseert de Sportwandelschool ook trainingen Nordic Wandelen.

Een training is een groepswandeling van één tot anderhalf uur, waarin het gaat om het “inslijpen” van de techniek. We beginnen met een warming-up om de spieren los te maken, daarna een stuk stevig doorwandelen, loopscholing, oefeningen met tempowisselingen en uitlopen. Speciaal opgeleide instructeurs kunnen zo nodig kleine aanwijzingen geven tijdens de training en de techniek bijstellen. Een training Nordic Wandelen, onder leiding van een speciaal opgeleide begeleider, staat borg voor een gevarieerde en verantwoorde opbouw van uithoudingsvermogen en techniek. De kans op blessures is daardoor gering.

Een training is intensief, maar heeft door het groepskarakter tevens een enorm sociale impact. Gezelligheid is een stimulans om u op weg te helpen naar een betere conditie! Tenminste één keer in de week een uur bewegen in de buitenlucht verbetert de conditie en gezondheid aanzienlijk.

Na een periode van Nordic Wandelen neemt niet alleen het uithoudingsvermogen en lenigheid toe, maar treedt er ook verandering op in lichaamsgewicht, spierkracht en coördinatie. Door af en toe een testmoment in te bouwen, krijgt de Nordic wandelaar een aardig beeld van de vooruitgang van zijn of haar lichamelijke conditie.

10 Redenen om te beginnen met trainen:

1. Nordic Walking traint conditie, spierkracht en coördinatie;
  2. Nordic Walking traint 90 procent van het spierstelsel;
  3. Nordic Walking verbetert de werking van hart en bloedvaten;
  4. Nordic Walking ontlast het bewegingsapparaat met zo’n 30 procent;
  5. Nordic Walking verhoogt de zuurstofvoorziening van het gehele organisme;
  6. Nordic Walking verhoogt het calorieverbruik met zo’n 20 to 45 procent t.o.v. ‘gewoon lopen’;
  7. Nordic Walking verlicht spierspanningen in schouders en nek
  8. Nordic Walking geldt als de meest geschikte outdoor sport bij revalidatie na (sport)blessures;
  9. Nordic Walking geeft met zijn extra paar benen een veilig gevoel, ook als u wat minder zeker ter been bent;
  10. Nordic Walking is een sociale sport en bevordert sociale contacten

Aanmelden
Kom vrijblijvend kennismaken en meld u aan voor een proeftraining bij u in de buurt.

Je kunt je aanmelden via e-mail info@sportwandelschool.nl  per telefoon 0229-239447 of via onderstaand aanmeldformulier (na invullen druk op verzenden, u krijgt een bevestigingsmail op het door u ingevulde email adres).