Training Sportief Wandelen

beweeg mee

 

Sportief Wandelen is voor iedereen die aan zijn of haar fitheid wil werken de ideale activiteit. Of je nu je conditie wilt verbeteren of behouden. Of misschien zelfs wel aan een wandelmarathon wilt gaan meedoen. Sportief Wandelen is altijd goed voor je lichaam. Belangrijkste is dat u regelmatig veilig en doelgericht traint. Door begeleiding en verantwoorde trainingsopbouw biedt Sportief wandelen juist veel meer dan het ‘gewone’ wandelen. Sportief Wandelen is een sport die geschikt is voor jong en oud, voor inactieve en semi-inactieve mensen. Maar ook voor fitte en actieve mensen.

Mogelijkheden om aan de wandeltraining mee te doen zijn er eveneens voor mensen die herstellend zijn van een operatie of sportblessure. En ook een lichamelijke beperking hoeft deelname niet in de weg te staan!

Een training Sportief Wandelen duurt één tot anderhalf uur en bestaat uit een warming-up om de spieren los te maken, een stuk stevig doorwandelen, loopscholing, oefeningen met tempowisselingen en uitlopen. Speciaal opgeleide begeleiders geven tijdens de training aanwijzingen. Een training Sportief Wandelen, onder leiding van die speciaal opgeleide begeleider, staat borg voor een gevarieerde en verantwoorde opbouw van uithoudingsvermogen en techniek. De kans op blessures is daardoor gering.

En wat te denken van trainen met elkaar? Gezelligheid is een stimulans om u op weg te helpen naar een betere conditie.

Een of twee keer in de week een uur bewegen in de buitenlucht verbetert de conditie en gezondheid aanzienlijk (de Nederlandse norm “gezond bewegen” is een half uur per dag matig intensief bewegen).

Na een periode van Sportief Wandelen neemt niet alleen het uithoudingsvermogen en lenigheid toe, maar treedt er ook verandering op in lichaamsgewicht, spierkracht en coördinatie. Door regelmatig een testmoment in te bouwen, krijgt de sportieve wandelaar een aardig beeld van de vooruitgang van zijn of haar lichamelijke conditie.

10 redenen om te beginnen:

  1. verbetert fitheid, Sportief Wandelen is net zo effectief voor het verbeteren van uw uithoudingsvermogen als joggen
  2. is altijd en overal te doen
  3. u wandelt op uw eigen niveau
  4. ook bij gezondheidsklachten is Sportief Wandelen heel goed mogelijk
  5. de kans op blessures is minimaal
  6. slechts goede wandelschoenen nodig
  7. wandelen in een groep is gezellig
  8. u kunt het ook alleen doen
  9. u krijgt goede, persoonlijke begeleiding
  10. u bent buiten in de natuur

Aanmelden voor een vrijblijvende proeftraining
Je kunt je aanmelden via e-mail info@sportwandelschool.nl  per telefoon 0229-239447 of via onderstaand aanmeldformulier (na invullen druk op verzenden, u krijgt een bevestigingsmail op het door u ingevulde email adres).


Aanmeldformulier voor vrijblijvende proeftraining Sportief Wandelen

Achternaam
Voornaam
Voorletters
Straat
Nummer
Postcode
Plaats
Telefoon
Mobiel
Email
Opmerkingen