Wandelend op Gewicht

Project:       Wandelend op Gewicht.
Waar:          In de parken van Hoorn.
Voor wie:    Mensen die willen afvallen.

Voorbereiding 1e periode:
Start op 10 december t/m 6 januari. Rustige wandeltrainingen.

Uitbreiding op 7 januari t/m 15 februari: Bijeenkomsten Gezond Eten, om 09.00 uur voor de Wandeltraining op donderdagmorgen 10.00 uur of ander tijdstip in overleg.

Uitbreiding per 15 januari: Mindfulness Wandelen met Cognitieve Fitness.

Kosten: € 58,00 voor de inschrijvingskosten + het reguliere lidmaatschap bij de Sportwandelschool t/m 31 maart.
Vermeerderd met € 65,00 voor de onkosten voor de wekelijkse bijeenkomst (na 7 Januari), die vóór het wandeluur  plaatsvindt.

Start in Hoorn.

Deze wandeltrainingen starten met ingang van maandag 10 december, zijn iedere week op de volgende tijden en locaties.
Op maandag en dinsdag 19.30 uur.
Verzamelen voor Hotel de Keizerskroon aan het Breed in Hoorn.
Op donderdag 10.00 uur.
Parkeerplaats de Nieuwe Wal in het Julianapark.
Op zondag 10.00 uur.
Parkeerplaats Dwaalpark 1 van Tennisclub de Hulk achterin de Grote Waal.

De training duurt ongeveer een uur en er wordt gewandeld in een rustig basis tempo. Er is op maandag, donderdag en zondag ook een snellere wandelgroep, waarbij je 5-6 km per uur wandelt.

Wandel je Slank

Wandelend op gewicht is een programma, dat verantwoord bewegen met een gezonde voedingspatroon combineert. De Sportwandelschool start in december met wekelijkse wandeltrainingen als onderdeel van dit programma. Pas na de feestdagen en de jaarwisseling wordt het thema uitgebreid met het voedingsprogramma. In de loop van de maand februari komen er extra trainingselementen bij zoals mindfull wandelen en cognitieve fitness.
Voor mensen die met een overgewicht kampen en hun gewicht willen reduceren is dit een uitgelezen kans om via dit programma de knop voor eens en altijd te willen omzetten.

Wandel je gezond

De beste en effectiefste manier om de gezondheid te stimuleren, is lid worden van een wandelclub, lijkt een nieuwe studie in het British Journal of Sports Medicine te suggereren. Wandelen in groepsverband leidt tot een daling van bloeddruk, hartslag in rust, lichaamsvet en cholesterol. Ook hebben wandelaars een betere longfunctie en voelen ze zich lichamelijk fitter en zijn minder gedeprimeerd dan toen de wandelschoenen nog in de meterkast stonden.

De sleutel tot succes

In de 20 jaar dat de sportwandelschool trainingen sportief wandelen verzorgd, zijn er heel wat deelnemers, die binnen 3 maanden hun gewicht met 5 a 10 % zagen afnemen. Zij verbeterden hun fitheid zodanig, dat zij zich een stuk vitaler voelen en minder snel moe zijn. Met de huidige nieuwe inzichten leer je bewust te kijken naar het eigen leefpatroon (eten en bewegen). Dit is de sleutel tot succes!

Verandering

Wil je dus blijvend resultaat dan is het belangrijk je levenspatroon blijvend aan te passen. We spreken niet meer van een dieet. De deelnemers zullen een jaar lang begeleid worden door ervaren wandeltrainers. Wanneer deze methode je aanspreekt en je wilt ervoor gaan, geef je dan op voor één van je eerste trainingen. Tip: Kom op de fiets en laat de auto staan.

Aanmelden

Meldt u zich aan voor uw eerste wandeltraining. E-mail: info@sportwandelschool.nl.