Wandelend op Gewicht

ProjectWandelend op Gewicht.
Waar In de parken van Hoorn
Voor wieMensen die willen afvallen d.m.v. wandelen en Juvo afvalmethode
AantalMaximaal 15 deelnemers

Voorbereidingsperiode
Start op 2 momenten in de week met rustige wandeltrainingen en 1 moment in de week met een bijeenkomst over Gezond Eten. Start met een informatie ochtend/avond over de JUVO afvalmethode.

Uitbreiding na een maand
Bijeenkomsten over Gezond Eten, voor de wandeltrainingen op dinsdagavond en/of donderdagavond.

Uitbreiding na 2 maanden
Mindfulness Wandelen met Cognitieve Fitness en andere inspirerende items van mentale aard.

Duur Cursus
De cursus Wandelend op gewicht duurt 1 jaar. De reden hiervoor is eenvoudig uit te leggen. Om voor eens en altijd over te gaan op een gezonde leefstijl heb je tijd en ruimte nodig. Opzegtermijn 3 maanden.

Kosten
Betaling van € 135,00 per kwartaal. De totale kosten bedragen € 540,00 voor een heel jaar.
Bij de cursus is het volgende inbegrepen:
–    Inschrijvingskosten + het lidmaatschap bij de Sportwandelschool voor een jaar.
–    Voor de bijeenkomsten, die vóór het wandeluur  plaatsvinden.
–    De hand-outs met de werkwijze, recepten en voedingsadviezen.
–    Een bus JUVO naar keuze.
–    Docenten: Mindfull Wandelen, voedingsdeskundige en JUVO management.

Start in Hoorn op ???
Na de opheffing van de maatregelen mbt het Coronavirus
Deze wandeltrainingen vinden plaats overdag (zie sportief wandelen) en op de
dinsdagavond om 19.30 uur en op donderdagmorgen 10.00 uur vanaf de parkeerplaats de Nieuwe Wal 2 in het Julianapark.

Extra wandeltijden
Vrijdag 09.30 uur vanaf de tennisvereniging Juliana op de Blauwe Berg in Hoorn en op zondag om 10.00 uur vanaf de parkeerplaats van Tennisvereniging “de Hulk” in de Grote Waal. Locaties staan ook op het rooster onder Sportief Wandelen.

De training duurt ongeveer een uur en er wordt gewandeld in een rustig basis tempo. Er is op hetzelfde uur altijd een snellere wandelgroep, waarbij je kan instromen. Je wandelt dan 5-6 km per uur.

Download hier het aanmeldformulier

Wandel je Slank
Wandelend op Gewicht is een programma, dat verantwoord bewegen met een gezonde voedingspatroon combineert. De Sportwandelschool start pas na de feestdagen en de jaarwisseling. Na vier weken wordt het thema uitgebreid met het voedingsprogramma. In de loop van de maand maart komen er extra trainingselementen bij, zoals mindfull wandelen en cognitieve fitness.
Voor mensen die met een overgewicht kampen en hun gewicht willen reduceren is dit een uitgelezen kans om via dit programma de knop voor eens en altijd te willen omzetten.

Wandel je gezond
De beste en effectiefste manier om de gezondheid te stimuleren, is lid worden van een wandelclub, lijkt een nieuwe studie in het British Journal of Sports Medicine te suggereren. Wandelen in groepsverband leidt tot een daling van bloeddruk, hartslag in rust, lichaamsvet en cholesterol. Ook hebben wandelaars een betere longfunctie en voelen ze zich lichamelijk fitter en zijn minder gedeprimeerd dan toen de wandelschoenen nog in de meterkast stonden.

De sleutel tot succes
In de 20 jaar dat de sportwandelschool trainingen sportief wandelen verzorgd, zijn er heel wat deelnemers, die binnen 3 maanden hun gewicht met 5 a 10 % zagen afnemen. Zij verbeterden hun fitheid zodanig, dat zij zich een stuk vitaler voelen en minder snel moe zijn. Met de huidige nieuwe inzichten leer je bewust te kijken naar het eigen leefpatroon (eten en bewegen). Dit is de sleutel tot succes!

Verandering
Wil je dus blijvend resultaat dan is het belangrijk je levenspatroon blijvend aan te passen. We spreken niet meer van een dieet. De deelnemers zullen een jaar lang begeleid worden door ervaren wandeltrainers. Wanneer deze methode je aanspreekt en je wilt ervoor gaan, geef je dan op voor één van je eerste trainingen. Tip: Kom op de fiets en laat de auto staan.

Download hier het aanmeldformulier

Heeft u vragen. Stel ze per e-mail: info@sportwandelschool.nl.