10 daagse Wintersport Vrijdag 26 Januari t/m Zondag 4 februari 2024

De datum ligt al vast: 26 Januari t/m 4 februari 2024
De locatie waar we heen gaan is dezelfde als vorig jaar.

Reisgegevens
DataVrijdag 26 Jan. t/m zondag 4 februari 2024
Reissom€ 835,- op basis van Logies & Half Pension. Hotel das Rotspitz  in Eben am Aachensee.
ToeslagAlleen op de kamer € 145,-
InbegrepenReisleiding: Begeleiding van de Sportwandelschool/ZDS-reizen
Begeleiding tijdens de activiteit langlaufen, nordic walking en winterwandelen.Skiers gaan wanneer gewenst samen naar de pistes.  Transport per touringcar van ZDS-reizen. Ontbijt bij aankomst en diner voor het vertrek naar Nederland.
HotelHotel das Rotspitz. Eggweg 5 – 6212 Eben am Achensee – Austria / Tirol – www.rotspitz.at
Niet inbegrepenAlle verzekeringen (annuleringsverzekering, reisverzekering) en kosten voor langlauf- en skimateriaal en de huur voor de activiteit: Schnee-Schuh-Wanderung. (€ 45,00)

Iedere dag wordt er de mogelijkheid geboden om deel te nemen aan:
Winterwandelen en Nordic Walking in the Snow, Langlaufen en Skiën. Niets moet alles mag……
Bij veel verse sneeuwval wordt er minimaal 1x Sneeuwschoenwandelen ingepast.

Begeleiding
Tijdens deze reis zijn er 3/4 begeleiders/sters mee. Een voor de dagelijkse activiteit Wandelen, een voor Langlaufen en een voor het Skiën.
Winterwandelen & Nordic Walking
Er zijn goed onderhouden aangestampte sneeuwwandelpaden, waar met normale sportwandelschoenen op kan worden gewandeld. De Sportwandelschool heeft Yak-Tracks mee (€ 15,00 per paar) voor onder de schoenen tegen het uitglijden. De meeste hebben ze al. Tevens heeft de sportwandelschool voldoende wandelstokken mee. (Nordic Walking poles)

Langlaufen
In en rondom Maurach, zijn prima onderhouden langlauf-loipes. Er ligt een netwerk van meer dan 150 km. Voor iedere dag is wel een andere route. Er zijn twee technieken de klassieke langlauftechniek en de Langlauf schaatstechniek. De beweging van het langlaufen is snel geleerd. Alleen wanneer je sneller wilt langlaufen zal je flink moeten oefenen, omdat de coördinatie en de conditie een rol gaat spelen. Voor wie wil langlaufen staat er de eerste dag een korte cursus Langlaufen gepland.

Skiën
Voor de skiërs onder ons zijn er ook mogelijkheden om aan hun trekken te komen. Er zijn prima skigebieden in Aachensee. Het is absoluut noodzakelijk om al enige jaren ski-ervaring te hebben om deel te nemen aan de door ons begeleide skitochten. Er wordt beslist geen skiles gegeven. Beginnende skiërs kunnen eerst naar de skischool gaan en later in de week met de groep meeskien.

Accommodatie
Het Hotel beschikt over een gratis WILAN-Internettoegang. Dus neem je I-pad en/of mobiele telefoon mee.

Heenreis
Op vrijdagavond vertrekt u per Touringcar
19.00 uurVoorkant NS-station, centrum Hoorn
19.30 uurNS-station Sloterdijk, Piarcoplein in Amsterdam
20.10 uurP+R Transferium Westraven Griffioenlaan 1 Bis in Utrecht
21.00 uur Arnhem Centraal – Sonsbeelzijde Amsterdamse weg
22.15 uurIndien nodig (Venlo)

Aankomst
Op zaterdagmorgen tussen 9.00 – 10.00 uur komen wij aan in ons Hotel, waar we eerst genieten van korte wandeling met koffie en daarna de kamers inrichten. ’s Middags verkennen van de omgeving en het eventueel huren van de skies of langlauflatten.

Op Zaterdagavond tussen 17.00 – 18.00 uur na de warme maaltijd stappen we de bus in en zijn op zondag voor 12.00 uur weer terug in Nederland. Op de vertrekdag (zaterdag) zijn er geen transfers met de touringcar mogelijk. Dit in verband met de rijtijdenwet, waaraan de chauffeur zich dient te houden.
Meld je aan door het aanmeldformulier in te vullen.

Aanmelding
Aanmelden kan door het aanmeldformulier te downloaden en op te sturen naar Stichting Sportwandelschool Hoorn/West-Friesland.