4 daags Weekend Luxemburg 27 – 30 okt. 2023

enorme rotsenpartijen

Wandelen over de Mullerthal Trail

Lang Weekend in Petite Suisse (Luxemburgs klein Zwitserland)
vrijdag 27 t/m maandag 30 oktober

De Regio Mullerthal – of Mëllerdall wordt vaak Petite Suisse of Luxemburgs Klein Zwitserland genoemd. Dat komt doordat het landschap bezaaid met grote rotsen aan Zwitserland doet denken. De Regio Mullerthal is bovenal een uitzonderlijke biotoop gekenmerkt door ontzaglijke rotsformaties.

De Mullerthal Trail leidt over een lengte van 112 km door  Luxemburgs Klein Zwitserland (Petite Suisse).                                                                                                                                                                                                    Foto rechts                                           Enkele van de honderden Rotsformaties rondom Berdorf.

De paden gaan door bossen en weiden afgewisseld met indrukwekkende kloven en bizarre rotsen met namen als Piteschkummer, Geierslee of Huellee.
De Mullerthal Trail is in 2014 gecertificeerd met het label “Leading Quality Trails – Best of Europe”.

Hotel
We overnachten in Hotel “Prisma Burg Hotel Bollendorf”, dat staat aan de rivier der Sauer” in Bollendorf.
Der Sauer is een grensrivier tussen Luxemburg en Duitsland.
Echternach is de hoofdstad van de Regio Mullerthal en is de oudste stad van Luxemburg, waar de talrijke wandelpaden starten.

Programma: 27 oktober t/m 30 oktober
Vrijdag: 07.00 uur Vertrek uit Noord-Holland via enkele opstapplaatsen.
14.00 uur Incheck in Hotel. 15.00 uur Korte Wandeling in Berdorf.
Zaterdag:  Beaufort – Mullerthal – Berdorf – Bollendorf.
Zondag:    Berdorf – Echternach – Bollendorf.
Maandag: Teufelsschlucht (7 km) in Ernzen
Maandag: 14.00 uur Vertrek naar Nederland

4 daagse bus-wandelreis:
Opstapplaatsen: Hoorn – Amsterdam – Utrecht – Breda – Nederweert A2 – Maastricht
€ 545,00 pp. inclusief Busreis, transfers Hotel HP en lunchpakket. Begeleiding tijdens de wandeltochten

4 daagse auto – wandelreis. (Eigen vervoer)
€ 465,00 pp. inclusief Hotel HP en lunchpakket. Begeleiding tijdens de wandeltochten.

Er kunnen met deze reis 24 deelnemers mee. Dit om het karakter te bewaren van deze wandelreis te behouden. Boek nu…!!! Bij minimaal 15 deelnemers gaat deze reis door.
Deelnemers uit heel Nederland zijn welkom.

Aanmelding
Aanmelden kan door het aanmeldformulier te downloaden en op te sturen naar Stichting Sportwandelschool Hoorn/West-Friesland.

Twijfelt u nog?
Bekijk de foto’s van afgelopen jaar.
Klik hier om het fotoboek online te bekijken