Proeftrainingen

Open Wandel Trainingen (Gratis)
Gratis meedoen aan een wandeltraining bij de sportwandelschool. De sportwandelschool heeft een viertal wandelvormen, die u kunt uitproberen. Wandel Bootcamp, Sportief Wandelen, Nordic Walking en Beweeg Mee. Dit allemaal o.l.v. een gediplomeerde Allround Wandel Trainer.
Nu de maatregelen betreffende het Corona virus zijn versoepeld kunt u zich aanmelden door een e-mail te sturen naar de sportwandelschool. Geef aan waar en wanneer u mee wilt wandelen. E-mail: info@sportwandelschool.nl

Wandel Bootcamp
Deze laatst ontwikkelde wandelvorm is geschikt voor mensen tussen de 30-55 jaar, die naast het stevig doorstappen ook graag spierversterkende oefeningen willen. Bent u ouder en heeft u een zeer goede conditie kunt u zich ook aanmelden.

Sportief wandelen
Bij Sportief wandelen is de leeftijd niet van belang, gezellig met elkaar onder begeleiding en koffie na.

Nordic Walking
Nordic Walking is een “total body workout” geschikt voor iedereen! Al bij een geringe belasting wordt het gehele lichaam effectief getraind. De hype (van 2003-2010) is over, maar er is nog altijd belangstelling voor dit bewegingsconcept wat is ontstaan uit de klassieke langlaufsport. Om aan Nordic Walking (NW) mee te kunnen doen is het wenselijk eerst een proeftraining en een cursus te volgen, want met stokken wandelen is nog “wel een dingetje“ waar enige oefening is vereist.

Beweeg Mee
Speciale Beweeg Mee groepen (BM) zijn er, om ook mensen met een beperking in de gelegenheid te stellen om gezellig in groepsverband met elkaar te sporten. Meer pauzes en wandelen in een lager tempo onder leiding van begeleiders ,die affiniteit hebben met de doelgroep. Wandelsnelheid tussen de 2-4 km per uur.

Proef trainingen in het Streekbos
U bent welkom op de volgende dagen en tijden om aan deze activiteiten mee te doen.
Maandag om 10.30 uur voor SW en NW. Om 13.30 uur voor BM in het streekbos.
Dinsdag om 09.00 uur en om 19.30 uur voor WB in het streekbos.
Woensdag om 19.30 uur SW.
Vrijdag om 10.30 uur voor SW en NW in het streekbos. Zaterdag om 09.00 uur NW en om 10.30 uur WB.
Verzamelen op de parkeerplaats van het Streekbospaviljoen IJgenweis, Veilingweg 21 Bovenkarspel. Aanmelden per e-mail: info@sportwandelschool.nl of bellen naar 0229-239447.

Proeftrainingen in Hoorn
In de parken van Hoorn wandelt u dan mee in een bestaande wandelgroep, in een voor u haalbaar tempo. Er zijn meerdere groepen die verschillen van wandeltempo.

Wandel Bootcamp. Kijk en klik/ctrl linkermenu.
Sportief Wandelen. Kijk en klik/ctrl linkermenu.
Nordic Walking.
De nordic walking les wordt gegeven op de zondagmorgen 09.00 uur in het Dwaalpark. U bent van harte welkom om deel te nemen aan onze wandeltrainingen. Alleen op afspraak. 0229-239447 of info@sportwandelschool.nl

Proeftrainingen in Bergen en Schoorl
In de Duinstreek kunt u 1x gratis aan alle reguliere trainingen meedoen.
zie in het linkermenu de locaties en tijden.

Wandeltrainer worden?
De Sportwandelschool organiseert een opleiding tot Wandeltrainer. De opleiding duurt 6 dagen en gaat van start met een introductiedag op zondag 6 september in Hoorn. Na het volgen van de opleiding kan je aan de slag als trainer bij de Sportwandelschool. U dient wel affiniteit te hebben met de doelgroep. Voor stageplaatsen wordt gezorgd. De opleiding vindt plaats in Hoorn. meer informatie in het linkermenu: Opleidingen