Opbouw Wandelvakantie

Boek een verantwoorde wandelopbouw, wanneer je van plan bent om dit jaar aan een wandelvakantie of een wandel4daagse mee te doen.

Hoe beter je bent voorbereid des meer zal je genieten. Laat je “avontuur” niet verpesten door een blessure en een tekort aan conditie / fitheid / vitaliteit.

Stuur een e-mail aan info@sportwandelschool.nl waarin je jou specifieke beginsituatie vermeld en aangeeft om wat voor wandelactiviteit het gaat. De Sportwandelschool geeft je een persoonlijk advies.

Vul de lijst in en stuur die mee bij de aanvraag.

Hieronder kun je een formulier downloaden en uitprinten om een persoonlijk trainingsoverzicht te verkrijgen. Allereerst hebben we dan wat persoonlijke informatie nodig om een advies samen te stellen.

Klik hier voor het downloaden (uitprinten) van het informatie formulier.

Trainen voor bergwandelen
Ga jij een lange bergwandeling of een wandelreis in de heuvels of bergen maken?
Dan is het een goed idee om te gaan trainen. Om te wandelen in de heuvels en de bergen is het belangrijk om eerst je algemeen uithoudingsvermogen te trainen en deze training al gauw aan te vullen met spierversterkende oefeningen, om meer (snel) kracht op te doen. Vooral het trainen van de spiergroepen in de benen en de core op snelkracht is eigenlijk een vereiste.