8 daagse wandelreis Palts (DL) 19 – 26 juni 2022

pfaelzer_waldpfad_hauptbild_headervan zondag 19 t/m zondag 26 juni 2022.

Burg Alt Dahn

U wandelt onder begeleiding in groepjes de etappe 3 t/m 8 van het Pfälzer Waldpfad.
Door de mooiste bosgebieden en valleien van de Palts. De bus er altijd ter plekke.
Elke etappe is een pure wandelervaring. Zes dagen wandelen over het Pfälzer Waldpfad.

Geef je snel op. Direct aanmelden  (Downloaden en uitprinten)

De 8 daagse wandelreis bestaat uit:
1dag: Heenreis op zondagmorgen.
2e t/m 7e dag: de derde etappe t/m de achtste etappe van het Pfälzer Waldpfad.
8e dag: Terugreis op zondagmorgen.

Prijs:
Prijs: € 695,00 p.p.  samen overnachten op een 2 persoonskamer
Prijs: € 815,00 p.p.  alleen overnachten op een kamer.
Inclusief Hotel + ontbijt, Busreis en dagelijkse transfers.
Begeleiding van 2 wandelbegeleiders.
Exclusief diners. In het plaatsje Dahn en omliggende dorpen zijn meerdere betaalbare restaurants waar we gezamelijk dineren.

Maximaal aantal deelnemers: 24 deelnemers.

Hotel Landgasthaus Zur krone
Hauptstraße 98,
76891 Bundenthal
www.landgasthauszurkrone.de

Je kunt je (min of meer vrijblijvend) al aanmelden voor deze reis door eenvoudig het aanmeldformulier te downloaden in te vullen en op te sturen. In juni beslis je definitief of je mee gaat.
In de maand juni wordt u dit gevraagd en verzoeken wij tevens om het reisbedrag over te maken.

Hieronder het: Pfälzer Waldpfad (wij lopen dus etappe 3 t/m 8. De bus er altijd ter plekke.

Download het aanmeldformulier: hier  (Downloaden en uitprinten)

Pfälzer Waldpfad

1e etappe: van Kaiserslautern naar Finsterbrunnertal
De eerste etappe van het Pfälzer Waldpfad loopt vanaf Kaiserslautern over een traject van bijna 16 km door mooie bossen naar de uitzichttoren Humberg-Turm en vervolgens naar het dal van de Moosalbe. Daar bereikt u bij het Natuurvriendenhuis Finsterbrunnertal het eindpunt van de etappe.

2e etappe: van Finsterbrunnertal naar Johanniskreuz
De tweede etappe is met een lengte van 12 km de kortste etappe van het Pfälzer Waldpfad. Langs de rivier de Moosalbe leidt het langeafstandswandelpad u .o.a. door de kloof in het Karlsdal omhoog tot aan het op 470 m gelegen dorpje Johanniskreuz.

3e etappe: van Johanniskreuz naar Heltersberg
Tijdens de derde etappe van het Pfälzer Waldpfad wandelt u door dichte bossen van Johanniskreuz naar Heltersberg. Onderweg komt u langs enkele beekdalen en idyllische kleine meertjes.

4e etappe: van Heltersberg naar Rodalben
De vierde etappe leidt u achtereenvolgens langs het indrukwekkende natuurmonument de Seelenfelsen, naar de overblijfselen van het Romeinse verdedigingswerk de Heidelsburg, het bedevaartsoord Maria Rosenberg, om uiteindelijk uit te komen bij het eindpunt van de etappe Rodalben.

5e etappe: van Rodalben naar Merzalben
Vanaf het Hilschberghaus loopt de vijfde etappe van het Pfälzer Waldpfad over ruim 10 km langs Rodalben naar de boerderij Birkwieserhof en verder naar het eindpunt Merzalben in het dal van de Merzalbe.

6e etappe: van Merzalben naar Hauenstein
Op deze zesde etappe van 23 km moet u niet alleen het langste traject van allemaal afleggen, maar met de 607 m hoge Weißenberg ook het hoogste punt van het Pfälzer Waldpfad beklimmen. Daarvoor wordt u echter beloond met enkele adembenemende panorama’s.

7e etappe: van Hauenstein naar Dahn
De zevende etappe loopt van het schoenendorp Hauenstein naar de ‘hoofdstad’ van het Dahner Felsenland dat bekend staat om zijn vele rotstorens en -muren van rood zandsteen. Vlak voor het einde van de etappe komt u langs de Jungfernsprung, een van de bekendste rotsen in de Palts.

8e etappe: van Dahn naar Erlenbach
Op de achtste etappe van Dahn naar Erlenbach komt u niet alleen langs enkele indrukwekkende rotsformaties, maar ook langs de ruïnes van de burchten Altdahn, Grafendahn, Tanstein en Drachenfels. Deze zijn gebouwd op roodkleurige, reusachtige rotspartijen.

9e etappe: van Erlenbach naar Schweigen-Rechtenbach
Vanuit Erlenbach loopt de laatste etappe langs de kolossale Burg Berwartstein naar Schweigen, de zuidelijkste plaats van de Deutsche Weinstraße. Tijdens deze etappe loopt u een paar kilometer door de Elzas en kunt u genieten van een geweldig uitzicht over de Rijnvlakte tot aan het Zwarte Woud.