Wandel4daagse Luxemburg 22 t/m 25 april 2024

In 2024 wordt de wandel4daagse georganiseerd van maandag 22 april t/m donderdag 25 april.

Bus arrangementen: Van zondag  21 april t/m vrijdag 26 april 2024.
Dan kunt u Koningsdag op 27 april weer thuis vieren.

De startlocatie is waarschijnlijk weer het Culturel Centrum “a Schmadds” in Berdorf.

U kunt zich inschrijven voor deze 8. editie. via inschrijven.nl  via de website  https://www.w4dlux.nl

Info
De 6 daagse busreis met Hotel + ontbijt kunt u ook al boeken. Op www.w4dlux.nl (zie linkermenu).
Hotel Trail Inn op basis van Logies ontbijt  + Busreis
Hotel Kinnen op basis van Logies ontbijt  + Busreis
Hotel Prisma Burg Hotel op basis van Half Pension  + Busreis
Hotel Hauer op basis van Half Pension  + Busreis
Hotel Ritschlay op basis van Half Pension  + Busreis
Jeugdherberg Bollendorf op basis van Half Pension

De inschrijving stopt bij 500 deelnemers. Vol is Vol. U kunt zich tot 14 april 2024 inschrijven.

Informatie en inschrijven voor de Vierdaagse Luxemburg: ga naar de website.

Luxemburgse Vierdaagse – Anders dan andere
De routes van de Wandel4daagse Luxemburg lopen grotendeels over de Mullerthal Trail in Luxemburgs ‘Petite Suisse (Klein Zwitserland). Dit gebied wordt zo genoemd, vanwege de talrijke zandstenen rotsformaties die je er vindt.

Je wandelt door de fraaie bossen rondom het plateau van Beaufort, Consdorf, Berdorf en Bollendorf, door het befaamde Müllerthal en langs de Schiessentumpel (watervalletje). Maar ook door gedeelten van de Süd Eifel aan de andere kant van grensrivier Der Sauer, o.a. langs de Türkenkopf en door de Teufelsschlucht. Veel van deze eeuwenoude wandelroutes stammen uit de Romeinse tijd!

De start is elke dag vanuit het prachtige, moderne Centre Culturel ‘A Schmadds’ (smidse) in Berdorf.
Je kunt kiezen uit 5 gemarkeerde afstanden. De 5-10-15-20 en 25 km. Op de 4e dag word je na je wandeling ontvangen door een muziekorkest, ’s avonds (17.30 uur) gevolgd door een onvervalste ‘Bayerische’ avond met diner.

De Wandel4daagse Luxemburg wordt in 2024 werkelijk voor de 8e keer georganiseerd.
Het is al 2x afgelast. Twee keer wegens weggespoelde wandelpaden en autowegen in Petite Suisse in 2018 en 2019.

Informatie en inschrijven voor de Vierdaagse Luxemburg: ga naar de website.

Rondom Berdorf gelegen in Petite Suisse, zijn de wandelroutes uitgezet. U wandelt 4 dagen door de natuurgebieden van de Sud Eifel in Duitsland en Klein Zwitserland in Luxemburg. Bekende toeristische trekpleisters zoals de Irreler Wasserfälle en de Mullerthal Trail. Het bekendste ‘watervalletje’ van Luxemburg, de Schiessentümple is in de 20 en 25 km routes opgenomen.

U kunt ook zelf de reis organiseren. Voor een betaalbare camping gaat u naar Belle Vue 2000 – www.campingbelle-vue2000.com. Belle Vue 2000 ligt slechts op 300 meter afstand van de start- en finish-locatie. U krijgt 10% korting wanneer u aan de Wandel4daagse meedoet.

Of u boekt een hotel. Hotels in Berdorf zijn. Hotel Kinnen – Hotel Heissbich – Hotel Perekop, allemaal in Berdorf.

De Touringcar heeft als opstapplaats: Hoorn – Amsterdam – Haarlem – Zoetermeer – Rotterdam – Utrecht – Den Bosch – Eindhoven – Maastricht.

Zondag 21 april 2024
Vanaf 07.00 uur. Heenreis naar Luxemburg.
Tussen 15.00 – 16.00 uur. Bezoek aan startlocatie.
U kunt daar met uw inschrijfbewijs (e-mail) de 1e route ophalen.

Maandag
1e Dag Wandel4daagse Luxemburg. Richting Echternach – Teufelschlucht in Naturpark.

Dinsdag
2e Dag Wandel4daagse Luxemburg. Richting Consdorf – Mullerthal – Schiessentümple.

Woensdag
3e Dag Wandel4daagse Luxemburg. Richting Schloss Weilerbach – Bollendorf.

Donderdag
4e Dag Wandel4daagse Luxemburg. Richting Kasteel van Beaufort.
18.00 uur Blarenbal – Muziek Avond met diner.

Vrijdag
10.00 uur terugreis naar Nederland.

In samenwerking met ZDS-reizen worden deze reizen uitgevoerd. Boeken kan op www.w4dlux.nl

Foto’s staan in onderstaand album: https://myalbum.com/album/AIORzLzeop28

een impressie van Petite Suisse door Christian Kieffer