Wandel4daagse van de Lieser 6-daagse Busreis Manderscheid 23 tot 28 juni 2024

6 daagse busreis
Wandelen over het Lieserpfad

De wandel4daagse langs de Lieser in 2024
Deze reis wordt in 2024 aangeboden als een wandel4daagse van de Lieser, verpakt in een 6-daagse busreis.
Van zondag 23 juni t/m vrijdag 28 juni 2024. Direct naar aanmeldformulier.
Voor 2024 organiseert de Sportwandelschool deze wandel4daagse langs de Lieser voor de zevende keer.
De Lieser stroomt 74 km lang door het Vulkaan Eifel gebied, vanaf de oorsprong in Boxberg naar de rivier de Moezel.
Het Lieserpfad is een prachtige wandelroute in de Eifel en is een absolute aanrader!
Deelnemers worden ondergebracht in Hotel am Ceresplatz in Manderscheid.
Wanneer het hotel vol is wordt u ondergebracht in een ander Hotel.
Er kunnen maximaal 40 deelnemers meedoen.
Datum: 6 daagse Busreis van zondag 23 juni t/m vrijdag 28 juni 2024.

Dag 1
Vertrek uit Nederland. Aankomst in Hotel am Ceresplatz in Manderscheid in de Eifel. korte wandeling in de omgeving van het Hotel.

Dag 2
Tussen Boxberg en Daun. Een tocht van 15 km in 4 – 5 uur.

Dag 3
Tussen Daun en Manderscheid. Een route van 18 km in 5 – 6 uur.

Dag 4
Tussen Manderscheid en Wittlich. Een pad van 18 of 23 km in 6 – 7 uur.

Dag 5
Tussen Wittlich en Lieser. Een etappe van 18 km in 5 – 6 uur.

Dag 6
Wandelen langs de Wilden Endert + bezoek aan Cochem.

Terugreis om 13.00 uur. Terug in Nederland tussen 18.00 – 20.00 uur
Iedere dag wordt u met de bus gebracht naar de startlocatie en weer teruggebracht naar uw hotel.
Opstappen: In Hoorn, Amsterdam-Sloterdijk, Utrecht, Breda, Nederweert en Maastricht.
Hotel: Hotel Ceresplatz in Manderscheid (Eifel)
Prijs: € 695,= pp. Hotel + Hp + lunchpakket 4dagen.
Toeslag: € 95,= pp. voor overnachten alleen op de kamer
U kunt zich aanmelden door het aanmeldformulier (klikken) te downloaden, uit te printen, en ingevuld in te zenden naar
Stichting Sportwandelschool

Inscannen en opsturen per e-mail kan ook.

Foto’s van afgelopen edities.

De Eifel
Wie zegt wandelen in de Eifel, zegt het Lieserpfad ( Lieserpad ).
Het pad geldt als één van de mooiste wandelroutes in de Eifel. Het loopt van Boxberg in de Vulkaaneifel naar het plaatsje Lieser aan de Moezel. Een totale lengte van circa 75 kilometer.

Het Lieserpfad volgt de rivier de Lieser, die ontspringt in Boxberg en uitmondt in Lieser aan de Moezel. Aan het begin is de Lieser nog een “smal” beekje, verderop wordt het meer een rivier. Het Lieserpfad wordt tijdens deze reis in 4 etappes gelopen. De hele tocht over het Lieserpad is ontzettend afwisselend en voert langs mooie hellingen met smalle paadjes, door bossen over bredere paden, bruggetjes over de Lieser, steile hellingen maar ook vlakkere stukken.

Dag 1tussen Boxberg en Daun. Een tocht van 15 km in 3,5-4,5 uur
Dag 2tussen Daun en Manderscheid. Een route van 18 km in 4,5 -5,5 uur
Dag 3tussen Manderscheid en Wittlich. Een pad van 23 km in 6-7,5 uur
Dag 4tussen Wittlich en Lieser. Een etappe van 18 km in 4-5 uur

Het gebied is vrij van auto’s en spoorlijnen. Een mooie natuur en prachtige uitzichten gegarandeerd. Er moet zeker enkele keren geklommen worden. Zo loopt u beneden langs
de Lieser en zo moet er een flink stuk geklommen worden om over de bergtop heen te komen.
De hoogteverschillen bedragen wel 250 meter. Het is prima te doen maar wel voor de iets meer geoefende wandelaar.
Volop genieten van de natuur, de rust en het prachtige Lieserpad maakt het wandelen hier fantastisch.