Parijs Weekend ‘wandelingen in Paris’ 7-9 Januari 2022

Voorheen de “Lichtjeswandeling Paris”

Parijs is ook wel gekend als de lichtstad. Met name in de donkere dagen rond het nieuwjaar, tooit deze stad zich met tienduizend lichtjes…
Van de Champs de Elyssee tot aan de Eiffeltoren is de stad één zee van licht. Nergens anders zijn de feestdagen zo feeëriek….

Stadswandeling Parijs.
Teveel om op te noemen. Onderweg kom je van Gogh tegen, mannen die door muren lopen, de Bisschop met zijn hoofd in zijn handen, de Moulin Rouge en heb je de mogelijkheid je portret te laten tekenen voor 25 euro in de straatjes bij de Basiliek van Mont Martre. En dan ook een begeleidde wandeltocht van 18 km door Parijs (als groepsactiviteit).

De reis wordt uitgevoerd als driedaagse busreis, waarbij we op vrijdagmorgen om 07.00 uur vertrekken vanuit Hoorn en om 07.30 uur vanuit Amsterdam-Sloterdijk. In de loop van de middag komen we aan in Parijs waar we overnachten in het **Ibishotel Porte d’Italie. Het centrum is vanuit het hotel zeer snel bereikbaar met de metro. Op vrijdagavond wordt u in Parijs een welkomstdiner aangeboden, waarna u een stadsrondrit maakt, waarbij we alle gekende plaatsen in Parijs, zoals de Eifeltoren, Basiliek van Montmartre en de Champs de Elyssee passeren. Ook de deels verbrandde Notre Dame.

Op zaterdagmorgen een stadswandeling en zaterdagmiddag gaat vervolgens de  wandeling van start.
Op zondagmorgen een stadswandeling met een lokale, Nederlandstalige gids door een van de wijken van Parijs. Omstreeks 14.00 vertrekken we weer terug richting Nederland waar we omstreeks 21.00 uur weer in Amsterdam en Hoorn arriveren.

Reisgegevens

Data: Vrijdag 7 t/m zondag 9 Januari 2022
Reissom: **Ibishotel Porte d’Italie € 250,-
Toeslag: 1 persoons kamer € 70,-
Inbegrepen: Transport per touringcar – 2 overnachtingen met ontbijt welkomstmaaltijd inschrijfgeld Met excursies in Parijs
Niet inbegrepen: Overige 2 maaltijden (Zaterdag en zondag op de terugweg) • entreegelden musea etc. in Parijs alle verzekeringen (annuleringsverzekering, reisverzekering)
Reisleiding: Begeleiding van de Sportwandelschool en ZDS-reizen

Aanmelden kan door het aanmeldformulier te downloaden en op te sturen naar Stichting Sportwandelschool Hoorn/West-Friesland.

Vertrekplaats van de wandeltocht: Ibishotel Porte d’Italia.
Wandelafstanden: 18 km en 12 km.
Start tussen om 15 uur. Einde van de wandeling om 20.00 uur.