Workshop Bootcamp

Wandel – Bootcamp
In plaats van hardlopen bij Bootcamp, wordt er bij Wandel-Bootcamp in een stevig tempo sportief gewandeld en afgewisseld met Power Walking . In de (actieve) pauzes worden spierversterkende oefeningen aangeboden.

beweegrichtlijnen-Gezondheidsraad
Volgens deze nieuwe beweegrichtlijnen zouden volwassenen wekelijks ten minste twee en een half uur matig intensief moeten bewegen. Ook worden spier- en botversterkende activiteiten aanbevolen. Dit alles verlaagt het risico op chronische ziekten als diabetes en, hart- en vaatziekten, en depressieve symptomen en, bij ouderen, botbreuken. De Gezondheidsraad adviseert de minister van VWS om te stimuleren dat mensen blijvend meer bewegen en minder stilzitten.

Naadloos
De activiteit Wandel Bootcamp sluit naadloos aan op dit advies, want naast een uur stevig doorstappen, worden er in vijf actieve pauzes, spierversterkende oefeningen gedaan. Deze oefeningen zorgen voor meer kracht, wat bij het ouder worden afneemt.

Op RTV-Noordholland is uitgezonden
Een korte impressie over Wandelbootcamp. Bij de Suomi atletiekvereniging in Santpoort Noord.
Ctrl + Klik hier

Workshop
Een workshop duurt tussen de 60 en 90 minuten. De kosten bedragen € 150,00 per workshop. Er kunnen tussen de 10-20 mensen deelnemen.
De kosten voor een 2e instructeur bedraagt € 100,00.
Een workshop kan op de door u geplande locatie worden gegeven. Op locaties in de volgende plaatsen is de Sportwandelschool bekend met de omgeving.
In Hoorn, Bovenkarspel, Castricum, Enkhuizen, Amsterdam, Alkmaar, Schoorl, Bergen, Egmond aan Zee, Zaandam en Heerhugowaard.

De Sportwandelschool geeft pittige outdoor-trainingen » Wandel-Bootcamp « aan 35 -55 jarigen. Ben je jonger of ouder en beschik je over een redelijke conditie, mag je ook komen en meedoen. Tijdens deze trainingen wordt géén fitnessapparatuur gebruikt, maar wordt gebruik gemaakt van wat de natuur en de omgeving te bieden heeft. Bootcamp is een intensieve training in de buitenlucht, waarbij voornamelijk uithoudingsvermogen en spieren worden getraind.

Waarom is Wandel Bootcamp zo gezond?
Het is leuk en reuze gezellig met elkaar en … uitdagend.

• Het vermindert de kans op hart- en vaatziekten.
  • Het verbetert de conditie van hart en bloedvaten.
  • Het verlaagt het cholesterolgehalte.
  • Het heeft een bloeddrukverlagend effect.
  • Het helpt het lichaamsgewicht op peil te houden.
  • Het vermindert de kans op botontkalking.
  • Het verbetert het algemene uithoudingsvermogen en het fitheidsgevoel.
  • Het versterkt de spieren.
  • Het zorgt voor mentale ontspanning.

Groepstraining
De training bestaat uit een groep mensen, die met elkaar in de buitenlucht willen bewegen. Tijdens trainingen Wandel-Bootcamp, traint iedereen zoveel mogelijk  op zijn/haar eigen niveau.
Bewegen is goed voor je. Je voelt je na de training een stuk fitter en je vitaliteit neemt met de week toe. Alles wat je moet, moet van jezelf.

Er zijn mogelijkheden om “op maat” een Wandel-Bootcamp op locatie te organiseren.

Wil jij met ons meetrainen? Je eerste training Wandel Bootcamp kost je slechts € 5,00 !
Kom je ’s avonds. Neem dan een geel reflecterend hesje met een lampje mee. Veiligheid staat hoog in ons vaandel.

links in het menu onder Wandel Bootcamp/rooster trainingen staan de plaatsen vermeld, waar Wandel Bootcamp wordt aangeboden.
In het menu (links) zijn alle activiteiten van de Sportwandelschool vermeld. Onderaan de opleiding trainer Wandel Bootcamp.