12 daagse Bergwandelen Gran Paradiso 21 juli t/m Zondag 1 augustus

gran_paradiso

12 daagse Bergwandelreis

Altijd al gedroomd dat je een keer op 4000 meter willen wandelen. Dan kan……

Woensdag 21 juli t/m Zondag 1 augustus 2021
Voor 2021 heeft de Sportwandelschool plannen gesmeed om in de bergen van Italië te gaan wandelen.
Een bergwandelreis naar Gran Paradiso.  In de jachttuinen van de koningen van weleer.

Topbeklimming
Het is mogelijk om naar de Top te wandelen. Dit gebeurd onder leiding van een UIAGM gekwalificeerde Berggids. De kosten voor het inhuren van de gids is niet bij de prijs inbegrepen. De gids kost €500,00 voor 1 dag. De kosten worden verdeeld over de groepsleden, die naar boven willen.

Eerste aanmeldingen.
Wanneer je een 4daagse uit kan wandelen en je gezondheid is goed, dan kun je je aanmelden voor deze wandeltrip op hoogte. Deelnemers van de trainingen Wandel Bootcamp hebben aangegeven graag mee te willen op dit prachtige wandelavontuur.
Er is tijd genoeg om te trainen. De eerste trainingen starten in april op de zaterdagmorgen.

Minimale aanmelding
Deze 12-daagse reis gaat door bij minimaal 10 deelnemers. Er kunnen maximaal 15 deelnemers mee.

Rifugio Vittorio Emanuelle
Er zijn al eerder groepjes van de Sportwandelschool in de hoogste Berghut Rifugio Vittorio Emanuelle (2800 m) en op de top van de Gran Paradiso (4061 m) beland. Om verschillende redenen gaan mensen mee. De stilte, de ongelooflijke mooie natuur op die hoogte.

Topbeklimming
Het is mogelijk om naar de Top te wandelen. Dit gebeurd onder leiding van een UIAGM gekwalificeerde Berggids. De kosten voor het inhuren van de gids is niet bij de prijs inbegrepen. De gids kost €400,00 voor 1 dag. De kosten worden verdeeld over de groepsleden, die naar boven willen.

Gezond en Fit
Om aan deze reis mee te kunnen doen, dien je te beschikken over een goede gezondheid en moet je in staat zijn een 4 daagse van 20-25 km per dag uit te kunnen lopen.

Voor informatie kunt u contact opnemen met Jan Tonneman 06 – 55 937 535

De reiskosten
Prijs: € 1.095,00 p.p.
Inclusief begeleiding bergwandeltochten, 11 x overnachting, waarvan 4 nachten in een hotel en 7 nachten in een berghut. 11 x ontbijt en diner. (Twee keer eigen diner op de heen & terugweg) Heen- en terugreis en eventuele transfers.

Exclusief: reis-, ongevallen- en bagageverzekering (bergwandelen meeverzekeren), annuleringsverzekering. Lidmaatschap van de KNBV en Huur stijgijzers, € 25,- per paar, minimaal één dag nodig wanneer u aan de topbeklimming gaat deelnemen.

Betaling
Bij inlevering van het aanmeldformulier wordt een rekening gestuurd voor de aanbetaling van de reis. U maakt binnen acht dagen dit bedrag over op ING-Iban-rekening NL28 INGB 00008 0688 49 van de Stichting Sportwandelschool Westfriesland te Hoorn o.v.v. Paradiso 21.

Heen & Terug
Net als vorige jaren rijden we met eigen auto’s. Aangezien carpooling verreweg de goedkoopste optie is, rijden we met zo weinig mogelijk auto’s naar Noord-Italië.

Aanmelden
Aanmelden kan door het aanmeldformulier te downloaden en op te sturen naar Stichting Sportwandelschool Hoorn/West-Friesland.