Cursus Sportief Wandelen

beweeg mee

Uit statistieken blijkt dat ruim 50% (dat is meer dan de helft!) van de mensen die met wat voor vorm van sport ook beginnen er meestal mee stoppen vanwege te grote aanvangsinspanningen omdat het niveau te hoog blijkt. Daarnaast geeft overbelasting een zeer grote kans op (soms ernstige) blessures. Een beginnende Sportief Wandelaar moet meestal even wennen aan de trainingsvorm en niet in de laatste plaats ook aan de wat hogere loopsnelheid dan hij/zij normaal gewend is. Afhankelijk van de lichamelijke conditie en persoonlijke mogelijkheden, ligt het tempo tussen de 5 en 7 km per uur. Maar, er moet altijd nog adem overblijven voor een sociaal praatje tijdens het wandelen! Wandelen is immers ook een sociaal gebeuren.

Om de inspanningen voor beginnende Sportief Wanndelaars niet onnodig hoog te laten worden en daarmee uw motivatie voor goed te niet te doen, maar ook ter voorkoming van overbelastingsblessures geeft de Sportwandelschool op verschillende plaatsen cursussen van zes lessen van één uur.

Een ‘normale’ training duurt ongeveer één uur en is in het algemeen zeer gevarieerd. Na het volgen van deze lessen is de aankomend Sportiefwandelaar klaar om met deze trainingen mee te doen.

Bij voldoende aanmeldingen beginnen cursussen in de eerste week van de even maanden (februari, april, juni, enz)

Wanneer u minimaal 8 deelnemers bij elkaar brengt komen wij de cursus geven op de locatie waar u wenst!

Je kunt je aanmelden via e-mail info@sportwandelschool.nl  per telefoon 0229-239447 of via onderstaand aanmeldformulier (na invullen druk op verzenden, u krijgt een bevestigingsmail op het door u ingevulde email adres).

Aanmeldformulier voor een cursus Sportief Wandelen

Achternaam