Tocht om de Noord 2020 (afgelast)

Beste TodN wandelvrienden,

Het wandelfestival Tocht om de Noord wordt vanwege de coronacrisis verplaatst naar volgend jaar (17) 18 en 19 september 2021 met dezelfde voorwaarden en activiteiten als dit jaar (Kennedytocht, Ultramarathon, enz.). De huidige inschrijvingen op TodN 2020 worden automatisch omgezet in een startbewijs voor de TodN 2021. Een klein voordeel hierbij is dat deelnemers, die nu staan ingeschreven, zich geen zorgen hoeven te maken over de inschrijving op de TodN van volgend jaar.
UIteraard betreuren wij dat we deze beslissing hebben moeten nemen. Echter de onzekerheden die het kabinet heeft geuit ten aanzien van het doorgaan van grote(re) evenementen na 1 september, met daarbij de eventuele beperkingen, hebben ons doen besluiten, dat het beter is om de TodN te verplaatsen naar volgend jaar. De TodN gaat in 2021 eenmalig van het laatste weekend van september naar het 3e weekend van september. We doen dit in nauwe samenspraak met het Muziekfestival Delfzijl, dat eveneens is verplaatst naar het 3e weekend van september van volgend jaar.
Het besluit is tot stand gekomen na overleg met de gastgemeente Delfzijl, dorpen, partners, bestuurders en veiligheidsdiensten. De gezondheid van de deelnemers, de extra druk op de (medische) hulpdiensten en vrijwilligers en de onzekerheid over de maatregelen van het kabinet ten aanzien van grote evenementen zijn redenen voor de verplaatsing van TodN naar 2021.
Meer informatie vind je op TodN Noordnijs
—————————————————————————————–

Wandel-Weekend-Busreis op 17 + 18 + 19 September 2021

todn-2015-zaterdag

Wandelen in de provicie Groningen met Lauwers Zee en de Dollard

Dit evenement is ieder jaar snel (2 uur) uitverkocht.
Het belangrijkste wandelevenement (volgens de Groningers) is het Wandelfestival Tocht om de Noord. De ontdekkingstocht door Groningen met jaarlijks nieuwe thema’s, nieuwe culturele uitingen, nieuwe dorpen, nieuwe routes en doorsteekjes! Een culturele ontdekkingstocht, die de wandelaar jaar in jaar uit verrast met een nieuw Gronings avontuur! Volgens de eerste 2 regels v/h Gronings volkslied: Van Lauwerszee tot Dollard Tou en van Drenthe tot aan ‘t wad!

De editie in 2021 staat in het kader v/h het 15 jarig bestaan.
Deze unieke tocht is elk jaar binnen enkele uren uitverkocht.
De sportwandelschool heeft ruim 100 toegangsbewijzen kunnen bemachtigen. Schrijf snel in, want kleine aarzelingen kunnen voor grote teleurstellingen zorgen.

wordt aangeboden onder reizen in het linkermenu.
3 daagse Bus/Wandelreis “ Tocht om de Noord ”

Meteen inschrijven?  download hier het aanmeldformulier.