6 daagse Midweek Petite Suisse 3 – 8 oktober 2021

6 daagse  Wandelreis in Luxemburg

Gebied: Luxemburgs Klein Zwitserland / Petite Suisse
Hotel Am Wehr ligt in
Bollendorf/Weilerbach is centraal gelegen tussen de Mullerthal Trail en het wandelgebied rondom Ernzen in de Süd Eifel.

Reissom:             € 765,00 pp. incl. 5x Hotel HP. (ontbijt, diner)
Toeslag:               €   75,00 pp. alléén overnachten op de kamer.
Begeleiding:       Door nederlands talige gids die de omgeving goed kent.
Busreis:               Nederland-Luxemburg v.v.
Aantal dln:          Minimaal 8 deelnemers/Maximaal 16 deelnemers
Opstappen:         Hoorn – Sloterdijk – Utrecht – Nederweerd – Maastricht.
Reisdatum:         3-10-2020  t/m 8-10-2021. (zondag t/m vrijdag)

Programma
Zondag:               Vertrek uit Nederland en aankomst Hotel. ’s Middags verkennen omgeving.
Maandag:            Wandeltocht Kastelenroute Beaufort – Mullerthal – Berdorf. (16 km)
Dinsdag:              Berdorf – Consdorf – Mullerthal – Berdorf. (18 km)
Woensdag:          Berdorf – Bollendorf – Irreler  Wasserfalle. (16 km)
Donderdag:         Berdorf – Echternach – Berdorf. (12 km)
Vrijdag:                Korte wandeling naar Echternach.
Terugreis Nederland. 18.00 – 20.00 uur in Nederland.

Aanmelding
Aanmelden kan door het aanmeldformulier te downloaden en op te sturen naar Stichting Sportwandelschool Hoorn/West-Friesland. Inscannen en per E-mail sturen kan natuurlijk ook.

verdere informatie:

Gedurende deze vakantieweek maken we kennis met Luxemburg. We proberen dat zo comfortabel mogelijk te doen. U wordt opgehaald in Hoorn, Amsterdam, Utrecht of Breda. We rijden met ons gezelschap ontspannen naar Luxemburg. We overnachten in Luxemburg in Berdorf.
De bus hebben we de gehele week ter beschikking en brengt ons naar fraaie wandelgebieden

Dag 1 |  Net na de ochtendspits vertrekken we vanaf 07.00 uur naar onze vakantiebestemming. Een comfortabel bus brengt ons rechtstreeks naar ons vakantiehotel. Onderweg stoppen we om te gaan lunchen (eigen rekening). Nadat we ons op de hotelkamer hebben kunnen verfrissen, trekken we voor het eerst onze wandelschoenen aan om de omgeving te gaan verkennen (ca 5 km; ± 1,5 uur). Net als alle komende dagen wordt het diner rond 19.00 uur geserveerd.

Dag 2 |  Bij het kasteel Beaufort start een prachtige wandeling om deze reis echt mee te beginnen. Langs een smal bergbeekje loopt het pad naar het beneden gelegen kasteel van de baron, met onderweg een zeer afwisselend landschap. Via Vügelsmillen wandelen we door naar Mullerthal, over een oud Romeins pad – eerst langs weilanden – dan door het eeuwenoude bos met een imposante rotsmassa. Onderweg nuttigen we onze lunch. Deze circa 12 km leggen we in zo’n 3 tot 4 uur af, waarna we een beetje moe, maar voldaan naar onze hotel worden gebracht.

Dag 3 |  Een aantal korte wandelingen (ongeveer 15-18 km bij elkaar) staan vandaag op het programma; in de omgeving van het Mullerthal, waar we een oude ijsgrot bezoeken en waar we licht stijgend langs ontelbare Felsen (rotsen of kliffen) lopen die deze route rijk is. We sluiten af met een bezoek aan de Siewenschluff op steenworp afstand van ons hotel.

Dag 4 |  Vandaag lopen we zo’n 17 km. voor een groot gedeelte over de Mullerthal Trail tussen Consdorf en de Schiessentümple het bekendste watervalletje van Luxemburg. Grillige rotspartijen en wat primitieve wandelpaden, hetgeen deze natuurwandeling alleen maar ten goede komt. In Mullerthal aangekomen kunnen we onze lunch nuttigen.

Dag 5 |   de voorlaatste dag wandelen we vanuit Berdorf langs de klimwanden en prachtige uitzichten op het Sûre-dal richting Echternach.

Dag 6 |  Na ons laatste gezamenlijke ontbijt in hotel Trail Inn, vertrekken we rond 12.00 uur weer richting Nederland. In de bus kunnen we de ervaringen van deze week nog eens met elkaar delen. Natuurlijk stoppen we onderweg nog voor een lunch en hopen dan in de loop van de namiddag weer in Nederland aan te komen.

De Regio Mullerthal
De Regio Mullerthal – of Mëllerdall wordt vaak Petite Suisse of Luxemburgs Klein Zwitserland genoemd. Dat komt door het landschap met grote rotsen, dat aan Zwitserland doet denken. De Regio Mullerthal is bovenal een uitzonderlijke biotoop gekenmerkt door ontzaglijke rotsformaties. De Mullerthal Trail leidt over een lengte van 112 km door alle landschappelijke bijzonderheden van Luxemburgs Klein Zwitserland (Petite Suisse). De paden gaan door bossen en weiden afgewisseld met indrukwekkende kloven en langs bizarre rotsen met namen als Piteschkummer, Geierslee of Huellee. De Mullerthal Trail is in 2014 gecertificeerd met het label “Leading Quality Trails – Best of Europe”.

Hotel Am Wehr staat aan de grensrivier der Sauer in Weilerbach aan de Duitse kant. Hotel Trail-Inn staat in Berdorf, omgeven door de talrijke wandelpaden van de Mullerthal Trails. Berdorf ligt 7 km van Echternach, de hoofdstad van de Regio Mullerthal, het is de de oudste stad van Luxemburg.

Download het aanmeldformulier hier om u aan te melden.

foto lux 1 foto lux 2 SIEWENSCHLUFF

foto lux 3