8 daagse Zwarte Woud

In 2020 organiseert de Sportwandelschool 2 reizen naar Het Zwarte Woud. Een 8 daagse Busreis. Zondag heen en zondag terug.  In het voorjaar en in het Najaar.

Busreis met begeleiding tijdens de dagelijkse wandeltochten.
Inclusief Hotel op basis van HP.

Voorjaar: zondag 7 t/m zondag 14 Juni 2020
‘Westweg’ door het Zwarte Woud

Najaar: zondag 1 t/m 8 oktober 2020
‘Schluchtensteig’ door het Zwarte Woud

————————————————————————

1e Reis

WANDELVAKANTIE WESTWEG VAN PFORZHEIM NAAR HAUSACH

8-daagse wandelvakantie door het Zwarte Woud. Over een van de mooiste stukken van deze klassieke Duitse ‘Westweg’

Deze 8-daagse wandelvakantie is een kennismaking met een veelzijdig landschap van eindeloze dennenbossen, bergruggen met heerlijke uitzichten, afwisselende luchten, weidse dalen, meren en veengebieden, groene weides en vers-geploegde akkers met her en der een typische Zwarte Woudboerderij.
U overnacht in een driesterrenhotel.

De 285 kilometer-lange Westweg, die van Pforzheim naar Basel loopt, is een echte Duitse wandelklassieker. Tijdens deze acht dagen loop je een van de mooiste stukken van een uitdagende langeafstandswandeling waar je vol van kunt genieten

644 km van Hoorn en andere opstapplaatsen naar Unterstmatt in het Zwarte Woud (6.30 uur rijden)

Prijs | € 775,00 per persoon op basis van logies en ontbijt in een 2-persoonskamer Meerprijs eenpersoonskamer € 105 p.p. Boekingskosten €  15,00 Inclusief:  7 overnachtingen in Hotel op basis van logies en half pension. Toeristenbelasting/Kurtaxe in de overnachtingsplaats. Niet inbegrepen Uitgaven van persoonlijke aard.

————————————————————————————-
2e Reis

WANDELVAKANTIE SCHLUCHTENSTEIG ZWARTE WOUD

8-daags wandelarrangement door de mooiste kloven van het Zwarte Woud. Bovenop de heuvels reikt het zicht tot aan de Alpen. De Schluchtensteig behoort tot de ‘Top Trails of Germany’.

De ‘Schluchtensteig’ brengt je door de mooiste kloven van het Zwarte Woud. Elke dag daal je af in een andere kloof om voldaan op de heuveltoppen te eindigen waar je van het uitzicht kunt genieten. De Schluchtensteig is een van de Top Trails van Duitsland en met 119 km goed in een week te belopen. Maak je klaar voor een uitdagend wandelavontuur en beleef het Zwarte Woud op een manier die je niet snel zou verwachten.

491 km van Hoorn en andere opstapplaatsen naar Fischbach Zwarte Woud (5 uur rijden)

Prijs | € 795,00 per persoon op basis van logies en ontbijt in een 2-persoonskamer Meerprijs eenpersoonskamer € 105 p.p. Boekingskosten €  5,00 Inclusief:  7 overnachtingen in Hotel op basis van logies en half pension. Toeristenbelasting/Kurtaxe in de overnachtingsplaats. Niet inbegrepen Uitgaven van persoonlijke aard.