4-daagse training via Alkmaar (Bergen)

alkmaar

In de regio Alkmaar wordt er in 2018 iedere zaterdagmorgen een training georganiseerd ter voorbereiding op de Plus Wandel4daagse Alkmaar. De training gaat van start om 08:30 uur vanaf de Parkeerplaats tegenover Duinvermaak, Breelaan 132 in Bergen. De training duurt 3-4 uur.

De eerste periode wordt er ongeveer 3 tot 4 uur gewandeld en bent u weer om 12:30 uur terug. Naarmate de 4 daagse datum naderbij komt gaat het wandeltempo omhoog, worden de kilometers meer, en wandelt u enkele weekends 2 dagen achterelkaar. U volgt een speciaal wandeltrainingsschema. Er zijn ook enkele wandelevenementen in het wandelschema opgenomen.

De kosten bedragen € 48,00 + € 10,00 inschrijfkosten pp. Periode is 3 maanden vanaf wanneer u start.

Wilt u na de wandel4daagse doorgaan met deze zaterdagtraining, vervolgt u de betaling van het bedrag van lidmaatschap bij de Sportwandelschool. Een kwartaalabonnement bedraagt € 48,- (geen inschrijvingskosten ad € 10,00)

Je kunt je aanmelden via e-mail info@sportwandelschool.nl  per telefoon 0229-239447 of via onderstaand aanmeldformulier (na invullen druk op verzenden, u krijgt een bevestigingsmail op het door u ingevulde email adres).
U wordt dan informatie toegemaild of opgestuurd.

Aanmeldformulier Vierdaagse training via Alkmaar

Achternaam

Voornaam

Voorletters

Straat

Postcode

Plaats

Mobiel

Opmerkingen

PERSBERICHT 10 januari 2017

Speciaal wandel trainingsprogramma voor de
    wandel4daagsen Haarlem-Alkmaar-Nijmegen.

Bergen. De Sportwandelschool heeft een speciaal voorbereidingsprogramma ontwikkeld om deelnemers optimaal klaar te stomen voor de Wandel4daagse van respectievelijk Haarlem, Alkmaar en Nijmegen.

“Vier dagen achter elkaar wandelen zonder voorbereiding is niet erg verstandig,” aldus Ellis Kok van de Sportwandelschool. “Deze achttien zaterdagtrainingen stellen de deelnemers in staat zich fysiek en psychisch op de wandeltocht voor te bereiden in de mooie directe omgeving van Bergen en Schoorl. De organisatie hanteert officiële trainingsschema’s, die voor de Wandel4daagse van Nijmegen zijn gemaakt.”

Het programma, met een speciaal trainingsschema, begint op zaterdag 4 februari. Onder leiding van een Allround Wandel Trainer wandelen de deelnemers elke zaterdagmorgen tot aan de start van het wandelevenement. Pannenkoekenhuis Duinvermaak in Bergen met een gratis parkeerplaats is de startlocatie. De trainingen starten om 08.30 uur en duren 3-4 uur.

Geïnteresseerden kunnen zich per e-mail opgeven voor dit voorbereidingstraject via info@sportwandelschool.nl.

De wandelvierdaagse Haarlem vindt plaats van 30 mei t/m 3 Juni. De wandel4daagse van Alkmaar van 19 juni t/m 22 juni en van Nijmegen van 16 juli t/m 19 juli.

Deelnemers kunnen zich inschrijven op de website www.sportwandelschool.nl.  De organisatie zoekt zoals ieder jaar vrijwilligers voor haar wandelevenementen en is altijd opzoek naar wandelaars die wandeltrainer willen worden. Geïnteresseerden kunnen zich opgeven door een e-mail te sturen naar info@sportwandelschool.nl.

Trainingsschema’s (officiële) van de W4daag Nijmegen staan in het linker menu: trainingsschema Nijmegen

NOOT VOOR DE REDACTIE / NIET VOOR PUBLCATIE

Voor meer informatie over de trainingen ter voorbereiding op de Wandel4daagsen, neemt u contact op met Jan Tonneman via info@sportwandelschool.nl of 06 – 55 93 75 35. Website: www.wandel4daagsehaarlem.nl
    Tonneman heeft in opdracht van de Nederlandse Wandelbond  in het jaar 2009 6 trainingsschema’s samengesteld.
    6 verschillende wandeltrainingsschema’s